onsdag, februari 28, 2007

Idag har varit en bra dag trots allt. Mest för att jag tog fel på sjukhustiden och skulle tydligen vara där igår, lexikonsocionomen skrattade bara åt mig, så jag gick därifrån glad, sparade mig en massa tid så jag gick till biblioteket och satt där i två timmar, kändes bra. Började läsa på en bok om en man som hamnar på sjukhuset för att dra ut nå visdomständer och vaknar upp på kvinnoklinikien, utan kuk och med bröst. Sen träffade jag freddie och jag köpte världens snyggaste rutiga skjorta och massa pikéer för nästan inga kronor alls. Mystiskt hur jag lyckas vara så ekonomisk med kläder och köpa limpor för 300kr och plattor för 120kr när jag jobbar och får en rätt fet lön. Men jag klagar inte. Det är en fin och bekväm vardag jag lever. Fast den här månaden har jag jobbat två dagar så nästa månad får jag nästan ingenting. Tur att jag lyckas få studiebidraget trots mina fåfåfå timmar i skolan. Mina bright eyes biljetter ligger fint och prydligt i min tehylla och dom har börjat lukta te nu. Hoh mest söder på nått sätt. För övrigt börjar jag tjata ut bright eyes och te. Men inget annat duger lix. Inte i musikväg iallafall. Inget kan fylla bright eyes stora skor. Conors skor.
24 dagar till bright eyes
36 dagar till polen
77 dagar till 18

Jag måste helt enkelt fortsätta leva och andas och vandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar