tisdag, oktober 16, 2007

ännu en extremt intensiv dag
8.00 - Kreativt skrivande och utan att det var meningen pratade jag om bob hansson nästan hela lektionen. Spelade "K" och "det är så dyrt att leva" och jag tror gruppen blev rätt impade av lille skåningen. Min lärare blev iaf det.
11.00 - Stresscyklade med gonzales nya i öronen, till sjukhuset. träffade skallepär och pratade om saker jag förträngt. jag vågar inte säga sanningen till honom för jag märker hur kliché jag är.
13.00 - Träffade Ruby och hon bestämde sig för att ta sig an min ovilja till matte, vi satt i en timma och jag fick mag"mens"värk bara av att se boken. Men något kom in tror jag
15.30 - Matteprov och jag får en pulserande huvudvärk. Lider. ANGST ANGST ANGST.
16.30 - ANGST lämnar in provet och TA-DAH GODKÄNT! jag börjar pipa och skratta och jag tror jag kramade min skånska glasögonbemannade mattetant sen tackade jag för mig och sprang ut och började sjunga.
17.00 - Kommer hem och mamz lagar mat och pratar om att winnerbäck gjort en låt om Krakow
17.30 - Lyssnar på låten om Krakow och tjuter

Här vänder sig skyn till den som kan tro genom tegel
Jag droppar en krona från bron och önskar mot flodens vibrerande spegel
Ni reste mig upp och jag lämnar en börda därhän i en främmande stad

Nånting har sin början, men jag vet inte vad

Hela låten är så min stad så jag blir gråtfärdig
även om det är tusen saker som fattas i den
så duger det

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar