söndag, oktober 14, 2007

hej idag har jag en nostalgikick och tänker på tiden jag och lillen spenderat tillsammans. jag kommer ihåg när vi satt i hennes lilla lilla datarum och rökte vid det lilla lilla fönstret och hon rökte prince fast hon hatade dom men det var det märket hennes mamma rökte så hon brukade nalla av hennes limpor i källaren och ibland satt jag vid datorn och hon på den lilla hörnsoffan och klinkade på hennes pappas nylonsträngade gitarr och ibland trängdes vi vid det lilla fönstret när vi var för nojiga för att hennes föräldrar skulle komma in och skälla ut oss, och en gång sov jag i hennes bod och där fanns varken rinnande vatten eller toa men där fanns en säng, ett element, julbelysning runt fönstrena och en synth som roade mig hela nätterna. på morgonen brukade hon komma in med te innan skolan och då satt vi i sängen med ruffsigt hår och dimmiga ögon och drack vårat te. en gång åkte vi till stockholm för att se våran hjälte och hon hade 40 graders feber och jag hade alla fysiska åkommer man kunde tänka sig förutom brutna ben och vi satt och drack folköl på trappen utanför debaser och någon kärring som jobbade där kom och skrek: Det här är en restaurang FAKTISK-T. vi fnissade åt henne och satte oss en meter längre bort och hon fortsatte att skälla på oss. hon fick en utskällning av sin far för att vi missade tåget då tog vi en taxi ut till hennes syster i något villaområde och var maniska hela natten. på morgonen kom systerns man och pratade om kött medans vi åt frukost sen vandrade vi på söder och gick på bio och grät. en gång var vi på tidö-lindö och vandrade i skogen med hennes hund och blev jagade av djävulskossor som ville döda oss, en gång var vi i trosa och fick en hel släkt att hålla tyst tack vare våra röster och gitarrklink och satt på en bro en hel natt och sjöng bright eyes och på dagen vandrade vi bland prassellöv längs en å och hälsade på hundar. den här lilla blonda hon är viktig för mig och är väldigt speciell. hon ger mig perspektiv på livet och att inte träffa henne gör mig rätt svag.









det här inlägget gick ut på att blogga bort lite söndagsångest och skolågren.


det funkade!

1 kommentar: