tisdag, juli 14, 2009

Krakow/Zakopane dag elva

Oj oj idag ar matthetens dag. Vi anlande igar till Zakopane och symboliskt nog sa avslutade jag Pilgrimsfarden precis nar bergen borjade synas. idag vandrade vi till Morksie Oko, dvs havets oga (typ). det var nio km i standig uppforsbacke vilket var mycket kampigare an jag kunnat forestalla mig. men det var det vart for synen av en sjo omringad av berg, hogsta toppen 2448m hog. vi sjalva befann oss pa ca 1300m. en annan hojdpunkt var nar vi pa vagen upp upptackte en stor hog bjornbajs!
i sondags kom min aldsta kusin Bartek och halsade pa hos mormor da det verkar nastintill omojligt att samla alla fran morbrors hus pa en och samma gang. Han kom over da han skulle aka idag till St Petersburg som utbytesstudent. han berattade historier om ryssarna som varit har under tva veckor, och att han anammat uttrycket ojda, helt omedvetet. gosig kusin!
tanken ar att vi ska ut och vandra i en dal imorgon, far se hur det gar. har hittat en supermysig radiokanal som pa kvallarna sander fransk musik, med en kvinna som emellanat oversatter texterna i harlig aftonstamma, igar var det karlekssanger till paris.
antagningsbeskedet fran hogskolan kom idag och jag kom in pa forstahandsvalet, spannande!

1 kommentar:

  1. SAKNAR DIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;*

    SvaraRadera