måndag, juli 06, 2009

Krakow, dag fyra

Det har gatt nagra dagar i krakow nu, och sjalvklart inte utan diverse aventyr. pa lordagen vaxlade jag mina pengar for att 15min senare inse att mina pengar var sparlost forsvunna. stulna eller borttappade, lika bitter ar jag. hann kopa ett paket cigg och ett par kallingar och pengarna fprsvann pa andra dagen.. tur dock att jag har medresenarer som bjuder pa ol, och en mormor och farbror som av en mystisk tradition alltid lyckas bidra lite till mig.
idag var jag hos tandlakaren och insag for sent att hon borrade hal utan bedovning, spannande! igar var jag pa en utstallning av WeeGee, en karl som under 30- och 40-talet levde i New York, precis vid polishuset, sa nar polisen ryckte ut, var han tatt efter med sin kamera. fotografierna var unika, tagna pa brottsplatser med en helt totalt brutal arlighet. Mord, sjalvmord och diverse brottsplatser dokumenterade i stundens hetta. Min mor kallade det perverst, men mest var det fascinerande. ska nog dit igen, fanns en utstallning med warhole och lachapelle dar ocksa som man nog kan fordriva lite tid pa.
har haft Coelho som stottande klippa dom har dagarna, laste ut Alkemisten pa resan till polen och jag har nu kommit halvvags pa Pilgrimsfarden. om det inte vore for Coelho skulle jag kanske vara krakows mest bittra, likgiltiga och frustrerade person. men Cs berattelser om levnadsoden och resande fotter haller den goda andan uppe. arligt talat har nagot forandrats, aven om krakow ar sig likt. har svart att greppa det, men Cs ord manar mig att uppskatta allt som hander nu.
With love, from Jorma overseas

3 kommentarer:

  1. hahah UTAN BEDOVNING?! nagon har en smarttroskel som heter duga!
    Ah, Alkemisten ar helt underbar. Vad harligt att Coelho aven har fatt dig pa fall. Det gillar jag.
    Vilken fin koincidens att vi ar ute pa helt olika aventyr pa en och samma gang! Aven att du sakerligen har hangt pa Arlanda minst lika mycket som jag under livets gang! catch u l8r, PUSSI

    SvaraRadera
  2. Darling, kom hem nu. Vi saknar dig på tok för mycket, har du vart på Andrzeja Mleczka än?

    Påss

    SvaraRadera
  3. Du ÄR ju charmet!! Du skulle bara ha sett hur paff, glad och exalterad jag blev när ditt paket väntade på mig i mitt rum! Haha, nä, det skulle du inte förresten.. det vore bara pinsamt. har lyssnat på skivorna och läst brevet flertalet gånger och jag vill bara ge dig ett stort tack och en stor PUSS! jag skulle inte kunna ha bett om en bättre hemkomst!

    SvaraRadera