torsdag, juli 30, 2009

Alltså..

Hemma alltså efter nitton dagar i fosterlandet, sista veckan där var för hektisk för att hitta internettid och veckan hemma nu har också varit rätt hektisk. Sista veckan i Krakow spenderades med Coco Chanel på en gammal biograf i gamla stan, läsa singer på min och freddies favoritcafé, äta blåbär och körsbär, titta på åskan från mormors lilla balkong, långa promenader runt stan osv. Veckan i Svealand har spenderats mest med skultunacrewet, långa filmnätter, bio, häng på biblan för att sällskapa victor, klappa djur på friluftsmuséet. I söndags var jag hos Klara och sa hejdå, då hon tog bussen mot Norge vid midnatt. Inte särskilt sorgligt avsked och det är jag glad över. jag kommer sakna henne himla mycket, det är ju min lillen det handlar om! Och dessutom, i måndags vinkade jag av pojkarna som just nu är ute på sitt lilla äventyr, att cykla till Indien. galna, fria pojkar. det är påtagligt hur västerås är i förändring, alla dessa personer som åker iväg. för plugg, jobb och upplevelser. de är så otroligt många. västerås blir sig inte likt till hösten.

2 kommentarer:

  1. KOM TILL PRIDE/STOCKHOLM SÅ VI KAN HÅNGLA

    SvaraRadera
  2. PUSS PÅ: Mormors farliga balkong. Mormor. Mormors telefon. Mormors matlagning. Cieplarnia. Rynek. Djarum. Grodzka. DIG :*

    SvaraRadera