fredag, maj 29, 2009

Riksförbund, utställning och tidsbrist

Idag kände jag att jag kan göra mycket roligare saker än att praktisera, tex göra klart mors dag-presenten, sy in byxor, sola, fota, börja på projektrapporten, etc. Allt går så himla snabbt nuförtiden. Maj månad har bara försvunnit. Jag har svårt att förstå vart all tid tar vägen.

Men men, i söndags var vi några från RFSL-styrelsen som åkte till örebro för en intensiv colour of love-utbildning, vilket innebär nu att vi är utbildade sexualinformatörer! Med på utbildningen var det två västeråsare med som hade planer på att starta en avdelning för RFSU i Västmanland och vi blev bjudna på infomöte på Tisdagen. Jag, Freddie och Robin gick dit och samma kväll var RFSU Västmanlands interimstyrelse skapad. Tydligen hade det gått från idé till förening på bara en vecka, otroligt vilket flyt dom hade. Jag fick äran att vara deras valberedare inför årsmötet!
Med alla dessa happenings har ny kraft kommit till RFSL Västmanland känner jag och det ska bli jätteroligt med styrelsemötet på Söndag, komma igång med alla projekt vi har.
På Söndag ska jag dessutom smyga in till CuLTUREN och börja förbereda inför utställningen som blir av på Måndag. Den ansvariga där för utställningar, den fantastiska Anna Lundgren borde få en serenad tillägnad henne.
Här är den otroligt slarvigt gjorda reklamen jag pysslade ihop på kanske en halvtimma, men mer tid hade jag inte!

Reklamidé-3

Ja det är mycket som händer, ändå är det bara en månad kvar till Polenresan, som kommer att dyka upp efterlängtad. Helt obeskrivligt hur skönt det ska bli, tre veckor där, bland annat en vecka uppe i bergen. Dessutom ska jag släktforska och kanske äntligen få hem min mors gamla dragspel, hur nu det ska gå till.

1 kommentar:

  1. Kim ..Mys mamma3/6/09 13:43

    Ylva & jag (Kim) har såg din utställning
    på Culturen!! Mysigt & hääärliga bilder!
    En sak saknade vi där -fotografen i egen hög person! (Man kan inte få allt..) Vi är glada över att vi hade & fick möjligheten att se den! KRAMAR FRÅN OSS BÅDA!

    SvaraRadera