torsdag, maj 21, 2009

Kikhål

DSC_0037blogg

första dagen med absolut inget planerat på länge. bara att njuta. igår såg jag dokumentären om anders petersen, som jag faktiskt träffade för ett tag sen på folkhögskolan. hans inställning till fotografi är precis den jag vill ha. känner att jag är för inriktad på det ytliga. hans råa tilltalande mänsklighet känns som ett praktexempel för vilken fotograf som helst, även om han själv säger att han inte är fotograf-typen. han fotar för att interagera med människor omkring honom.
för den intresserade: http://www.anderspetersen.se/
hans fina svart/vita dokumentära bilder har gett mig en lust att börja fota så. därför ska jag försöka införskaffa en analog kamera snart, kanske redan nästa vecka.
Auf Wiedersehen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar