onsdag, januari 27, 2010

YAY!


Woho, djuret mitt har skaffat körkort! SÅ MYCKET GRATTIS! <3

Annars är det hektiska tider, så många planer och en drös med idéer!
I helgen blir det filmfestival som jag och en kollega från RFSL Västmanland har styrt upp tillsammans med Västerås fina biograf Elektra. Så otroligt roligt att den idén faktiskt gick att realisera, visar att en är kapabel till mer än en kan tro! På vägen har vi inte mött något motstånd, kanske bara lite sammarbetsovilliga personer, men som med mycket tryck ändå gjort det som krävts. Och så plötsligt händer ett kulturevenemang med queerfilmer! Med initiativ från två personer som inte haft någon erfarenhet av att styra något liknande. Jag känner att det finns ett guldläge att ha RFSL som backar upp en, en pålitlig organisation. Mina uppgifter i styrelsen har kretsat kring hantering av hemsidan och medlemskap, men känner att det är sådana här projekt som gör arbetet värt det. I höstas var det jag och ovan nämnda kollega som tog initiativ till en Queerpub på Studentkåren, vilket var ett väldigt småskaligt projekt, men otroligt roligt! Genom detta sammarbete hamnade jag i Mälardalens Queerstudenter, som hittils legat lite i ide, men det ska nog kicka igång snart! Ser fram emot fler projekt mellan RFSL och Studentkåren, planer finns på fler Queerpubar, till och med ett storslaget Kårdisco med queertema! Tror nog att arbetet kring detta kan komma igång när Queerfestivalen ägt rum.
Oj vad mycket queer det blev här, men det är väl lätt hänt!

Skolan har lyckats komma igång ordentligt nu och utbildningen fortsätter i högt tempo som sig bör. Men nog är jag pepp på skolan. Speciellt en kurs där läraren delar ut väldigt intressanta uppgifter i ett ämne som annars är, för min del, skräckinjagande - nämligen retorik. Det är uppgifter som jag anser bjuda in lite kreativitet i undervisningen, men ändå uppfyller sin uppgift i utlärningen. I en annan kurs ska det till nästa vecka skrivas en debattartikel på valfritt ämne. Svårt att välja ett, men det blir något kultur- eller HBTQrelaterat. Härligt nog har jag en klasskamrat i min responsgrupp som nog kan relatera och ge lite intressant feedback. Ser fram emot den här skrivuppgiften också då jag i alla fall i dagsläget har planer på journalism i framtiden, men aldrig riktigt skrivit texter i den genren.

Ja, i mitt studiehuvud kretsar sånt som: texttyper, vetenskapligt skrivande, disposition, respons, textanalyser, osv osv. Sånt som jag innan högskolan inte fann ett dugg intressant, men som numera är extremt relevant och för den delen intressant! I mars börjar en kurs om internationella möten, det vill säga kommunikation "över gränserna", otroligt spännande! Och nästa läsår blir det total fokus på litteraturvetenskap, ser så mycket fram emot att få dyka in i ämnet.

Ojdå, det här skulle bli ett kort inlägg för att gratta min fina fv och få ner en liten uppdatering, men blev visst ett ganska utfärligt utlägg om läget, framtiden och förväntningar på den. Ändå är det så mycket mer som kan sägas.

2 kommentarer:

  1. gosetösen vad snällt av dig, tack så jättemycket<333 känns helt overkligt.. hah och så främmande att strosa omkring här hemma, helt sysslolös lix.

    SvaraRadera
  2. om du behöver hjälp emd Trappstädning rekommenderar jag en riktigt bra Städfirma

    SvaraRadera