tisdag, december 25, 2007

Haft en liten bloggpaus
Så det är jul och det firades som vanligt i inget pamp och ståt, vilket jag är otroligt tacksam för. Kan nog ha att göra med att tjocka släkten bor i polen och här är det jag och mor som gäller. Och hennes sen tre år lovande karl, Gordon. Bortsett från min far som jag dessutom såg förra veckan påväg till skolan, åtta på morgonen vid en domkyrka med kolsvart bakgrund. Det var knivar i magen x100 men ändå gled dagen förbi utan att det ens passerade mina tankar. Det är en märklig sak. Att jag har en biologisk far (som jag till förra veckan inte SETT på tre år och inte TALAT med på fem år) som bor i samma stad, en kvart ifrån mig och till och med tar samma buss som jag. Men ändå är han så pass långt bort. Out of reach och utom synhåll. Kom på mig själv med att en dag tänka i ett klyshigt: om jag skulle träffa honom skulle jag inte ha någonting att säga till honom. För att i det lilla gnagandets stund inse att jag har så mycket att säga att jag inte kan få plats med det i ett möte. Vilket gör det till en ond cirkel om jag nu någonsin skulle vilja "försonas" och "förlåta och glömma det förflutna".

Denna juldag vaknade jag fem och har hunnit jobba, jobba, jobba, städa, hjälpa mamz med mat, äta mat, promenera långt för att dricka amarula i ett fem miljoners hus (typ), bli hämtad av niklas som skjutsat mig till massa gratis öl och DANSAT! sen lyssnat på hasselhoff i bilen påväg hem. och dansat till det. ja i bilen.
min kära bög sen åtta år tillbaka skickade ett klipp för två dagar sen på två killar som "hoppdansar". och sen dess har jag varit besatt. och ikväll visade det sig att nudel och rasmus delat samma fascination. Vi dansade i evigheter och från början var gästerna/publiken kritiska men DÄMN när vi slutade, då svetten rann och våra vader inte pallade mer, fick vi faktiskt beröm.

Jag har druckit så jävla mycket alkoholhaltiga drycker men det känns som om jag varit nykter i en evighet. Ja jag har väl läst att kvinnor som är svårpåverkade lättare blir alkoholister. Tiden får avgöra om det är rätt eller fel. När jag kom hem nyss kom en vinglande gordon rusandes ut ur vardagsrummet med skjortan ut och in (och femhundra inbillad sugmärken) och jag vill ÄNNA inte veta vad som hände där. Suck.

[tre minuter senare]
STRESSDUSCHA FÖR DET ÄR V.I.P OM FYRA MINUTER!

1 kommentar: