tisdag, maj 25, 2010

läget

Nyss fått i mig soppa till lite flight of the conchords, välbehövligt efter den regniga, gråa och överraskande tråkiga föreläsningen imorse och tentaplugg som väntar.

Gårdagen var en sån där dag som är så händelserik och som gör en helt glad i huvudet.
Morgonen spenderades åt plugg, på väg till eftermiddagsföreläsningen stannade jag hos hanna och drack saft på hennes soliga balkong. Helt ok föreläsning, fin kafferast med fina klasskamrater, efter föreläsningen begav jag mig mot vasaparken och hittade en fin ruby som är på hembesök från göteborg. Där fanns även en nudel som jag träffar pinsamt sällan nuförtiden, synd det. Men fina peeps!

Dagarna som väntar är pepp, det är grillning på gåsmyren med klasskamrater, fest på konstskolan, kapten röd med hanna & crew, stadshäng med mor, styrelsemöte, osv osv. Och där någonstans emellan ska jag lyckas klämma ihop en rejäl hemtenta. Men det känns bra!

Är även pepp på att läsa litteraturvetenskap i sommar, som om jag får nog av att hela nästa läsår är litteraturvetenskap! Jag är också pepp på sommaren överlag, trots inget jobb och knappt några planer. Mest tid med djuret, läsning och bara lite plugg.

4 kommentarer:

  1. Vad rar du är.

    Åh, vilken tidpunkt undrar du om? Några speciella datum du ska spendera här?

    Puss! <3

    SvaraRadera
  2. KAPTEN RÖD!!! ^^ <3 så pepp.

    SvaraRadera
  3. Kan det inte bli så att du kanske "slipper" litegrann i höst om du läser litteraturvetenskap nu? Eller är det helt olika inriktningar kanskeja. Vetdu jag gav en snäll och peppande vanligtisdags-lapp till Stellan, Mariann och KuHi-Eva och så fick jag ett jättesött brev av Stellan som tack. Och dessutom bjöd Mariann mig på kaffe och erbjöd mig att läsa upp mitt knappa G i svenska B till MVG. Så det ska jag göra i sommar :D Kanske hinner med att läsa upp kulturhistorian också. Livet är fint. Nu känns det som jag får upprättelse mot gymnasiet. Tänk vad man kan tjäna på att vara lite snäll!

    SvaraRadera
  4. Susanna: Inga speciella alls, bara vill ta mig dit med mitt djur, det var ju så längesen jag var där.

    Hanna: JA!

    My: Men åh, vad roligt! Det är också rätt så roligt för jag tänkte faktiskt igår på den fina skaran av lärare och funderade även jag på att skicka någon liten hälsning till dom :D Du förtjänar verkligen lite upprättelse ja!
    Och vad gäller litteraturvetenskapen så är det i höst historiskt och teoretiskt perspektiv, men i sommar blir det litteratur i samtiden!

    SvaraRadera