söndag, april 18, 2010

Söndag, presidentbegravning och stängd himmel



Hej trevlig caféträdgård i gamla stan, bara några meter ifrån mig håller begravningsceremonin igång i mariakyrkan. Creepy att presidentparets lik finns där just nu. Utanför det här stilla cafét är det kaosartat med miljontals människor som deltar. Vad gäller vår hemresa nästa vecka ser det mörkt ut. Himlen är stängd och det verkar som att vi får ta färjan hem, vilket innebär att ta tåget på morgonen till Gdansk, färja på kvällen och framme i Nynäshamn runt ett dagen efter.

Annars är det soligt som tusan, cirka 18 grader varmt och allting blommar. Kraków är min vän och Polen älskar mig. Jag saknar djuret och hoppas mest av allt på att himlen ska öppna sig så att jag kan få träffa mitt djur på fredag. Annars skulle jag inte ha något emot att stanna längre. Men längtan och saknaden är total. Jag har iofs inget emot båtresan heller, det blir nostalgiskt som bara den!

1 kommentar:

  1. åååååhh<3 kommer frun ha fått fler fräknar mån tro?

    SvaraRadera