lördag, mars 13, 2010

Lite kärlek

Kärlek.
Så mycket kärlek överallt. En så otroligt abstrakt och relativ känsla i den mänskliga kroppen har tagit över mig. Kärlek. Fantastiskt vad den åstadkommer, vilka tankar den fyller mitt huvud med. Fantastiskt vad en människa kan betyda och ta plats, underbar plats. Ljuvligt att fylla kroppen med fantastiska känslor, låta kärleken ta över. Kärleken, en tidigare så outforskad företeelse som plötsligt upptar allt, intar allt och påverkar alla perspektiv. Påverkar, gör intryck, har en effekt på eftervärlden, omstrukturerar omvärlden, skapar något nytt. Så fantastisk företeelse, få fylla huvudet med tjuset nummer ett. Älskade djuret.

Som de djur vi är ska vi utforska det här magiska, med håret växandes finns det inga hinder för oss att vara de djur vi är som letar efter ömsesidig ödmjukhet, att ta vara på varandras existens, inte ta något för givet, andas in varandra och vara så lyckliga för att vi lyckats med denna tvåsamhet. Så lyckat, så lyckliga. Du och jag, Dreamteam, two bodies one mind, samma skrot och korn, du och jag i ett nötskal (om jag inte var så obarmhärtigt allergisk mot nötter skulle vi kunna trivas så bra i ett nötskal).

Är det någon jag ska döda tid med så är det med dig. Det känns definitivt. Så är det.

2 kommentarer:

  1. djuret blir nästan lite rörd här<3 så fina ord har nog ingen gett mig någonsin. älskar dig!

    SvaraRadera
  2. Wow Sonja! Kärlek. Det är nog vad jag behöver. Underbart!

    SvaraRadera