måndag, februari 16, 2009

Your rocky spine

Ack så trött, så sliten, sjuk och krasslig. Jag saknar något. Jag inser att jag behöver något som mig aldrig varit någorlunda märkligt, eller viktigt. Snart blir det nödvändigt och jag ger mig iväg på jakt.

Dagen har bestått av Great Lake Swimmers och teckenspråk. Ja, igår natt fick jag en fix idé och jag har bestämt mig för att lära mig teckenspråk! Får se om det blir hets som går över om en viss tid, eller om det är något som håller och som jag slutför. Har aldrig varit särskilt duktig på det där med slutföranden. Fullbordanden. Det är dock något jag jobbar med konstant. Första steget är att hålla det jag lovar och inte vifta med tomma ord, vilket jag jobbar med för tillfället. All min lediga tid leder till att jag ägnar mycket tid åt självgranskning och analyser. Borde delge av dom här men som sagt, tankspriddheten som är min kroniska sjukdom sätter stopp för det. Oj så dramatiskt, men det hör till såhär mitt i natten. Iallafall, jag älskar all denna lediga tid. Har nu bestämt alltså att ta vara på det och göra något vettigt och jag finner att lära sig teckenspråk som något extremt vettigt. Har på bara en dag lärt mig veckodagar, skolord, väderord, matord och lite annat som jag tycker sitter rätt bra i minnet. Jag tycker även det är rätt givande då jag ser det som ett sätt att uttrycka sig. Ska försöka lära mig lite varje dag, sen söka någon kurs eller kanske läsa teckenspråk på högskolan då det passar utmärkt till programmet jag hade tänkt mig. Vi får se.

Något annat som hänt är att jag hamnat i en riktig singer&songwriter-grop. Och det är definitivt vridet åt amerikanska folk-hållet. Även om det funnits inslag av detta i musikspelaren har det numera slukat all uppspelning.
Här är alltså vackra Great Lake Swimmers som jag upptäckte bara igår. Luta dig tillbaka och bara njut av det, dröm dig bort till oändliga horisonter och eviga bergskedjor, stora snälla björnar och vattenfall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar