tisdag, februari 17, 2009

Gwiazdy gwiazdki gwiazdeczki

shit jag har till och med glömt conors födelsedag. och att jag skulle hjälpa my att flytta. my du borde läsa det här så ring ring ring om du vill ja hjälp eller känner att någon saknas i soffan bredvid dig för att dricka en kopp te! you know im up for it! (tilläggas ska att min mobils knappsats inte funkar därför kan jag inte höra av mig till dig)

Iallafall idag har jag lärt mig alfabetet på teckenspråk. success! och jag och mamma pysslade på ett släktträd som tog form. ska ta med den till vårat släktarkiv, superhårddisken, superminnet - a.k.a mormor, så hon får fylla ut den rejält. man får höra intressanta saker när man väl fördjupar sig ut i släktgrenarna och jag blir fascinerad av människors öden och hur det slutar för dom, vad som blir kvar efter dom, vilka historier som berättas om dom. Jag visste tex inte att min morfar hade sex bröder och inga systrar. Alla dog de relativt unga och deras olyckor var tragiska men klingar ändå på något sätt heroiskt i mina öron.

Att höra om mina rötter och alla de livsöden och historier som kretsar kring det spinner på min fantasi och mitt dagdrömmande, mitt sagoland och bildskapande. Synd att jag har så svårt att göra något konkret med det, men det är den ständiga känslan av att det tar stopp.

Dagens musikaliska hets:

2 kommentarer:

  1. haha, vad söt du är min lilla smula! jag behövde ingen mer hjälp med flytten än vad jag hade, det hade blivit trångt annars så det gjorde ingenting alls. Jag börjar komma i ordning i lägenheten nu och då det börjar bli klart så ska jag bjuda in på te-knytis! (ta med valfritt te eller random tillbehör). jag glömde min telefon hemma idag, annars hade jag ringt. nu ska jag skulptera! puss!

    SvaraRadera
  2. vilken tur, jag blev lite orolig ska jag erkänna! te-knytis låter fantastiskt! pusspusspuss!!!

    SvaraRadera