tisdag, december 02, 2008

a heart of birdsong

den här veckan är helt jävla galen! som mia en gång så fint sa till mig så skiter jag arbeten! fattar inte att jag lyckas hålla tempot uppe. inte nog med att jag har lektioner så träffar jag folk och lunchar och har mig, hinner pyssla, laga mat och sen pluggar jag elva timmar i sträck! men jag har hittat något som lyckas hålla mig igång och det är bright eyes! helt oförklarligt vilken trygghet jag har återfunnit i hans musik igen. jag släcker ner allt, stänger av dataskärmen och kryper ihop i soffan i datarummet. efter 20 minuter av hans mjukt darrande så är jag som nyvaken, som efter en 12 timmars sömn i världens bästa säng. ja det är ju något annat jag har hittat tillbaka till, sömnen! det är snart tre månader utan ett endaste piller vilket är rätt bra med tanke på sex års konstanta sömnproblem varav två bestod av att varje dag ta sömnpiller som ändå inte funkade.
men på torsdag ska det bli kryssning och det hetsar mig också till att hinna göra klart allt i tid! då planerar jag att dricka så jag tappar några miljoner hjärnceller och glömmer den här veckans stress och hets. åh äntligen ska jag se danger! det kommer vara danzant och galet! + att några från polengänget kommer vara där så det kommer vara interna skämt och hets. varför har jag hunnit använda ordet hets tre gånger? det är väl ett rätt utmärkande ord för den här veckan phew. nej nu ska jag tillbaka till uppsatsskrivandet oh lord.

2 kommentarer: