måndag, oktober 06, 2008

metallic falcons

det här är fan sjukt. från en otroligt mysig dag till det här. på bara någon timma slog det så fel och allt sker i mitt huvud. inget ändras av detta ältande och analyserande. jag som aldrig varit någon hypokondriker ser hela min kropp förfalla i visioner. jag är den som hostar blod utan att ens tänka på ett läkarbesök. nyss såg jag det hela framför mig medans jag klämde under revbensbågen efter en förstorad mjälte. jag kände en överraskande ilande smärta i ryggen och såg framför mig hur mjälten hade spruckit, att jag skulle somna av smärtan och DÖ! seriöst vad är det för morbida tankegångar? sen drogs gamla minnen upp, där hjälplöshet, övergivenhet och total ensamhet varit starka intryck. rättaresagt förintande känslor som i sitt starkaste grepp kan få vem som helst att ta till drastiska beslut. jag önskar jag kunde tillåta mig själv att beskriva i tydligare uttryck men ett slags självförsvar och ett instinktivt "jakt&flykt"-initiativ håller mig tillbaka. jag tänker på en händelse som nog kan låta rätt fånigt i andras öron men som jag tror haft väldigt stort inflytande på mig och den jag är idag. jag undrar om saker sett annorlunda ut om det inte skett. eller om någon viss hade handlat annorlunda. fast jag vet att denne någon inte kunnat handla på något annat sätt. jag har aldrig tänkt på det tidigare, eller sett kopplingarna men just i denna stund insåg jag att mina sömnproblem mycket möjligt härstammar från denna upplevelse.
jisses vad allt låter osammanhängande, dramatiskt och överdrivande men det är nog för att det är så mycket som kretsar i huvudet och jag försöker förenkla det som viskas och få bukt på det. och jag ser helt annorlunda på något som tidigare bara varit något i barndomens förflutna dagar. är osäker på om det är bra eller dåligt.
nu blir jag förvånad över att en sån liten fysisk sak i nuet kan skapa sån revolution i huvudet och riva upp gammalt. är helt matt nu. bör ge mig in på lite sömn och försöka lägga det här åt sidan inatt. kan ändå inte göra något konstruktivt förrns imorgon. har fortfarande chans på fem timmar sömn, yay.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar