lördag, juni 21, 2008



idag kör jag delad tur, otroligt skönt att kunna komma hem och pusta ut innan kvällspasset. innan polen ska jag köpa ett objektiv, vad för något har jag inte riktigt bestämt än men jag är ivrig att komma iväg och gå loss på kullerstensgatorna i krakow, bergskedjan när vi åker tåg i sammanlagt 12 timmar, bratislava, hundertwasserhaus i wien osv osv. jag ska även försöka övertala min mormor på lite porträttfoton, vilket aldrig lyckas. jag vill även gå på äventyr i huset som min morfar (som jag aldrig träffat) byggde och där min mor och min morbror växte upp och där jag som barn spenderade tre månader under sommaren (för det mesta på en turkos, allt för stor sparkcykel). min morbror som har bott där senaste åren med sin familj har nu flyttat ut på landet och ska närsomhelst sälja huset, men vi får bo där under sommaren. det kommer antagligen bli sista gången jag är där.

(GULP I REN NOSTALGI SÖKTE JAG PÅ GATAN OCH FICK UPP HUSET PÅ EN BOSTADSSÄLJARSIDA(TAPPAR ORDEN))

men mor talar om att köpa en etta i krakow vilket är lite plåster på såren. men nu ska jag tänka på accelerator, och det faktum att jag har sparat ihop tillräckligt med cash för att köpa ett objektiv och tillräckligt med pengar som betalar höstens polenresa! flyg, hotell, buss, mat, zywiec, allt! <3

fan nu börjar jag om 40 min. gamlingarna kallar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar