torsdag, januari 31, 2008

Västerås är i ständig rörelse. Jag och några kåmpizar pratade förra veckan om hur allt stänger ner step by step. vi bara väntar på att det här ska bli en död stad. men i min morgontristess kollade jag upp VLT! Något i mitt hjärta brast när biografen royal lades ner, då det enda som återstod då var sf som inte direkt står för kvalitetsfilmer. Den lokalen med sin mörka belysningen och röda heltäckande mattor och pelare och allt. inte för att det ersätter sorgen men nu ska en butik öppnas där. Gamla postkontoret blir galleria med café, krogen hildas (som var den enda "rockbaren") stängdes ner för något år sen och nu blir det skobutik, myrorna flyttar in i bolagets gamla lokal vilket är en höjdare, då de nu har lokal halvvägs ut åt helvete. ny restaurang i gamla excelsior (fyllekäkaställe då de hade öppet till två) och även ett nytt café i skrapan. kanske lyckas västerås leva vidare trots allt.

det känns som att jag har tjatat ut bosch till det yttersta, men ändå som att jag inte får något grepp om det. Igår skickade jag in halvfärdigt arbete och idag ska jag föreläsa, hur nu det ska gå. Jag hoppas bara jag kan tvinga fram min fascination för människan och hans konst. Att det duger. På nutida konsten målar jag van gogh och jag hatar det, jävla oljepastell, det blir aldrig som man vill. men snart är vi klara med expressionismen och då blir det förr eller senare surrealism. jag ska se till att skina. för övrigt så går allt bra i skolan. jag har svårt att avgöra om jag glider fram eller om jag verkligen kämpar och jobbar. t.ex. så läste jag inte en hel termin av eng b men jag fick mvg! jag lämnade in kanske hälften av uppgifterna på rel b men fick mvg! jag borde leta upp patrick och få veta vad jag fick i kreativt skrivande, även mycket möjligt att jag fick mvg där också. och om allt går bra i sv b nu så får jag behålla mitt mvg. jag bara väntar på att något ska krascha! fast jag ska försöka ignorera det och njuta av min sista termin med klassen. de ämnen vi har nu är kulturhistoria, nutida konst, formgivning, musik och svenska. jag badar i kreativitet och mental stimulering. så jävla bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar