måndag, januari 07, 2008

det enda som kretsar i mitt huvud nu är projektarbetet.
egentligen ska jag sitta i studion nu och börja spela in men jag har knappt nå material.
bara massa småskit i form av plock på gitarren men jag får ingen struktur på det
det bara rinner ut i sanden och jag kan verkligen inte greppa tag i orden jag försöker
men det går bara inte. mina drömmar om låtskrivande får nog skita ner sig ställa sig i ett hörn
och skämmas
jag har efter ett halvår av tid till projektarbetet skrivit fem sidor i loggboken. säger en del.
jag borde ha nutida konst nu men sitter istället hemma och bekymrar mig
letar efter inspiration och vilja men dom känslorna gömmer sig för mig som nån gammal
dammig vinyl.
och mina gitarrskills suger fortfarande gigantisk hästkuk.
seriöst jag kan sitta här och klaga hela dagen.
men fan man blir ju bara matt av att klaga och tänka på allt som måste göras. buh.

verkar som att johanna kommer och leker i helgen och det var minsann på tiden!
jag har till och med skjutsat ut mamz till stockholm för att få en behaglig stämning
i huset. vet inte varför men dom två har aldrig funkat ihop hoh.

lyssnar på gamla goa gossip. jag har nog inte lyssnat på dom sen jag såg dom i stockholm
och för den delen är det dags att planera sommaren. hille vill dra ut på roadtrip i en rosa van
danmark, tyskland, polen, tjeckien, slovenien, ungern, österriket, italien, schweiz, frankrike
belgien och holland. den obligatoriska europatrippen låter rätt frestande.
fast det mest tilltalande är fan farkosten, en rosa van med pimpad interiör som rosa säten.
fast det kanske ändå är rätt mer värt att spendera pengarna på festival, kryssningar
eller polenresa. eller att bara öla bort hela sommaren. i stockholm i göteborg osv.



fan vet. det återstår att se.

sommarjatack

1 kommentar:

  1. jag och din mor har en intim relation! bara att du aldrig har upptäckt det. hehe.

    SvaraRadera