torsdag, juni 21, 2007

Jobbet idag gick relativt smärtfritt. jag har fått betalt för att: skala potatis, bädda en säng, gå till konsum, promenera och sitta på en balkong och dricka kaffe, röka och äta muffins. En riktigt bra sextimmars arbetsdag. fast den sista "brukaren" jag var hos hade afasi. det var rätt skrämmande och jag fick verkligen anstränga mig för att förstå något. hon bytte ut i princip alla substantiv till "tabletter". t.ex. "åsa har många tabletter, dom hälsar på ibland", eller "vad fint det är när tabletter är framme och värmer". när jag ville diska sa hon:
"- du behöver inte dansa", och syftade tydligt nog på att jag inte behövde diska. hon var så söt, hon bjöd på kaffe och cigg. när jag berättade för min mor asgarvade hon, och det är klart det är rätt humoristiskt. det enda jobbiga är att hon tycker ju att hon pratar helt förståerligt och försöker bara föra en konversation.

Ikväll ska jag tydligen på en fest i hamre = jag tar på mig min bästa skjorta och våldshånglar med alla fjortisar så jag får vara den läskiga flatan och jag tar min mörkaste röst och mina 7.2 öl som det står butch över och markerar mitt revir. Can't wait!

1 kommentar:

  1. du det är minnsan inte roligt att vara en jävla egobitch as i am, jag ska jobba på mina ttityd, klippa mitt hår och skaffa mig ett verkligt liv som inte bara handlar om mig. jag är SÅ ledsen för att jag är en hemsk människa.

    SvaraRadera