lördag, augusti 07, 2010

Kärlekskrank

Trött tjej.

Arvika och Emmaboda var assume. Sommaren har rockat och ändå är den inte slut. Ägnat massor med dagar med frugan, min underbara, finaste, luscious-fruga. Hon är the apple of my eye, den min blodpump slår för. Det blir spännande att sammanstråla i Oslo nu i framtiden. Jobbigt avstånd, men fan vad jag älskar henne. Så hårt, så kärt. Det blir kämpegöj. Det var igår vi sa hejdå, ett ganska tungt hejdå, kanske sista gången i Sverige på ett bra tag. Saknar henne, hon fattas mig så otroligt mycket. Kärlekskrank 2.0. Kärlekskrank.nu.

En vacker dag ska vi kunna sammanstråla varje kväll. Vad jag ser fram emot det.

I alla fall, gårdagen var ändå spännande, efter hejdå-sägandet blev det lektion, och efter lektionen blev det samkväm med våra tyska gästkursare. Läraren köpte in tre lådor vin som vi förtärde i samma lektionssal vi tidigare hade lektion i. Tvivlar på att det är lagligt. Hade rödtjutsdjupa konversationer med kursare om dödshjälp, köttindustri och självmord. Sedan hamnade jag och en annan elev i vår akademis kök med flera litteraturvetare och lärare, vår lärare stämde upp med gitarrsång. Vid det laget var jag kvart i fest. Sen blev det fint häng på lögarängen och polsk öl, sedan galejande på råby.

Nästa vecka är det way out west. Way out fest. Äntligen Göteborg, underbara människor och helt stunning bra musik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar