onsdag, augusti 18, 2010

Druckit för mycket kaffe, skakis, plus annat medel som orsakar klump i magen, hjärtklappningar.
Saknar djuret, saknar rutiner, saknar aktiviteter. Ska snart bege mig mot P4 och filosofera. På fredag är det födelsedags/hejdå-kalas för Hanna och Freddie, blir lite sorgligt. Ska rocka min nya navy-tröja, lite bling, pottfrilla, vinhumör. Får snart 500kr på mitt bokuskonto, konsumera litteratur, dricka mer kaffe, studera litteratur, röka, spendera oändliga timmar på bussar. Inte många dagar tills jag intar Oslo, kyssa djuret, vara nära. Lyssnar på evig skäggmusik, ritar ner all längtan. Hoppas på mer extrajobb utöver det lilla radiojobb jag fått.

Way Out West var bitterljuvt, men mest fint. Såg Tallest Man On Earth, M.I.A, Mumford & Sons, Jónsi, The Drums, The National, Chemical Brothers, La Roux, med mera. Stod och diskade bakom scenen till Local Natives, såg Jónsi tillsammans med en från Local Natives och snackade med honom. Stod även med dem och dansade på scen när Miike Snow spelade, bredvid mig dansade Lykke Li, delade sista kladdkakan med Girls. Har så sjukt många exempel på häng med artister, jag hade turen att jobba bakom en av scenerna. Känns lite som att jag har skrytit klart om det. Annars var det mycket fint häng i Göteborg, fina fikastunder, filmkvällar och promenader.

Är sjukt nöjd med den här sommaren. Massa tid med djuret och tre festivaler, men också tid med gamla vänner. Känns bra med tanke på hur alla försvinner i höst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar