fredag, augusti 15, 2008


Det är hemskt mycket som händer runtomkring mig. Men jag gillar det, det är sällan det tilltalar mig men nu gör det det. Sen jag kom hem från Polen har jag ägnat dygnen åt att studera historia, dricka kaffe, träffa alla möjliga människor, driva runt från ställe till ställe, jobba, pyssla osv. Vilket inte är ett så hemskt händelserikt existerande men alltid är det nånting.

Jag och freddie har planer och drömmar, vilket vi tycker om att spinna ut på över en kopp kaffe och ett paket cigg. I höst blir det Cracau med folk, i vår ska vi utforska vårat släktträd i poznan och kalisz för att sen ta tåget till berlin och hälsa på carro. Sen nångång under året ska vi åka på transsibiriska järnvägen, Moskva-Peking, vilket vi plötsligt en dag kom på var en gemensam barndomsdröm och fascination. Jag hoppas även på att fortsätta mitt europaupptäckande med Prag - Budapest - Kiev eller någon liknande runda. Veckorna i Krakow, Bratislava och Wien var fantastiska och jag har inte skrivit något för jag vet verkligen inte vart jag ska börja. Men känslan av att vara på resande fot är underbar, jag har verkligen inget emot att sitta på ett tåg genom Europa i sju timmar. En av dom vackraste vyerna från Wien måste ha varit med tåget påväg hem, där utkanterna är överfyllda med vindkraftverk. Hah jag har mina märkliga fascinationer. Fick lite märkliga blickar när jag satt dom första 40min fastklistrad mot fönsterrutan.


På torsdag har jag möte med syon och är fan nervös, jag har gjort så gott jag kan med att studera in två halva helårskurser på två månader, men jag ligger fortfarande efter. Jag hoppas verkligen lärarna kan ha överseende med mig heh. och en helt fantastisk sak med skolstarten är att det finns en möjlighet att jag får praktisera på konstskolan, där i princip halva min klass ska börja på måndag. Så då får jag bidrag för att umgås med dom, hänga i rökrummet och ägna dagarna åt kroki och grafik! Inte illa. Men allt hänger ännu i lösa trådar och jag vet knappt hur den här terminen kommer se ut. Mycket möjligt att jag lika gärna hamnar som praktikant i någon skitbutik. well time will tell.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar