tisdag, november 20, 2007

morgonen började med första lektion med musikverkstäderna. känner mig lite tveksam, det var så tryggt och bra med maria på blåsbogården förra året. nu är det ny lärare och ny sal. fast typ halva gruppen från förra året är med i b-kursen den här terminen heh. den här lektionen fick jag sitta och leka lärare, sjukt drygt. då vet man att ens gitarrkunskaper är lite högre än medel. gött. dessutom spenderade jag två timmar i en leksaksbutik idag. faktsiskt väldigt givande hah.
fast innan det målade jag på min barstol. och efter lekandet fick jag veta att jag är på god väg till mvg i religion. och efter en ovanligt lättförståerlig maB-lektion var dagen slut. inte lätt med skola från 8-16.30
men som belöning råkade jag på daniel utanför hans jobb och dom fem minuterna vägde nästan upp den månaden vi inte setts. lovie. och dessutom träffade jag emma och tessa på bussen och det är alltid trevligt. vi hittade på ett nytt uttryck och jag och tessa irriterade emma. nu har jag suttit i tre timmar och pluggat på bysans och kievriket och ikonkonst och imperietankarna och kyrilliska alfabetet och konstantinopel och dubbelörnar hit och dit. all min fritid tas upp av skolan. vilket nog är lika med noll fritid. fast tack gode gud så ingår i skoland gång att skriva noveller, skriva låtar, spela gitarr, jobba med trä, jobba med lera, fotografera, skissa och kladda med acryl osv. utan det skulle jag nog för längelänge sedan vara ett komafall.

tack och puz imorgon ska jag öla whoop.
och på fredag är det SAKO-mässa så antagligen blir vi kvar ch drar ut i sthlm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar