torsdag, november 08, 2007

hometown waltz

Moderskeppet kallar och imorgon åker jag till poland whoowhoo.
jag ska dricka älsklingszywiec och ströva på gatorna i (vad jag hoppas kommer bli) soligt väder. det får gärna vara lite kallt, sådär så man blir rosig i ansiktet och andas kallt. snön får också vara där, bara det är ett tunnt lager, ett sånt där som knastrar under fötterna. bara det inte är slask. inte när jag åker dit med skolans kamera och över så kort tid. mariakyrkans torn är stängt så det blir inga bilder på krakows innerstads hustak. jag kommer antagligen komma hem med halva minneskortet fullt med poserbilder. men det är ok antar jag. eller nej jag ska paparazza och blända befolkningen med min blixt. det som är skönt är också att nu är det inte så mycket turister och alla studenter har kommit tillbaka från sina diverse hemstäder. åh den turistfria och studentproppade krakow är den bästa. jag tror att det rör sig om ca 150 000 studenter. hälten av klubbarna och barerna är för studenter endast. så till februari när mitt pack drar dit ska jag fixa ett internationellt studentbevis så man kan dra till och supa sig redlös med studenter från alla länder och håll. mhrr lovely!

nu MÅSTE jag sova dämn jag ska upp runt fyra imorgon.

(p.s nästa fredag träffar jag j som jag inte sett på månader. whoopeppenärhög prrr.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar