tisdag, november 03, 2009

Liten uppdatering

Ännu en hemtenta avklarad. Idag började en ny kurs om språksociologi/sociolingvistik. Den verkar så otroligt intressant, ser fram emot den som tusan. Synd att den bara ligger på 7.5 hp. Det blir tvåspråkighet, genus och språk, dialekter och sociolekter, för att nämna något av det som ska tas upp. Annars är det fullt upp med rfsl och queerstudenterna, det blir queerpub på kåren nästa vecka som nog kan bli trevligt. Sedan har jag anmält mig till rfsl ungdom:s medlemsträff i linköping i slutet av månaden, kan nog bli kul.
Något skönt och höstigt är att jag fått tillbaka min filmvana, ser en eller två filmer dagligen, och oftast nya filmer! Det har nog lite att göra med skolshetsen, är så perfekt att bara avbryta två timmar och försvinna in i en film. Serier också för den delen, vilket påminner mig om att det är heroes-släpp idag! Älska heroestisdagar.

I helgen bär det av till motala, äntligen! Äntligen fina pysseltjejen och gos i överdos.

1 kommentar: