torsdag, september 24, 2009

Har spenderat hela kvällen med att kolla upp resor till Kraków, Bergen, Berlin, London, Prag, Köpenhamn etc. Kliar i hela kroppen av ett behov att resa iväg. Hälsa på folk, åka någonstans och se något nytt, eller något/någon man inte sett på länge.

Jo, bilderna finns både på facebook och bilddagboken, men inget slår blogspots bildstorlek och upplösning. Uppsaladagarna var välbehövliga, en busstur ifrån verkligheten, flygandes in i en studentkorridor där man spenderade all tid. Enda gångerna vi gick ut var en gång för att köpa frukost, en gång gick vi två meter ut till pizzerian som låg i samma hus. Mest tid utomhus spenderades på det underbara taket. Frukost på taket. Flogstavrål på taket. Lysande diabolo på taket. Nätter och morgnar på taket. Dagarna gick åt i Victors gigantiska säng, vi såg på mighty boosh, avsnitt efter avsnitt, vi såg på Le triplets de Belleville, vi såg värdelösa skräckfilmer. Vi lärde känna en härlig italienare från korridoren. Och en härlig polack som kommit långt ifrån sina rötter. Vi lyssnade på roots och reggae, franska soundtrack och 80-talsmusik. Jag och Hanna var masterminds och hjälpte tre personer att sammarbeta och göra en vanlig grönsakssoppa, som smakade heavenly. På kvällarna blev Victors 19 kvm rum till en metropol där allting hände, där det var värt att vara. Tex kunde man träffa en gammal klasskompis just där som man inte sett sen nian. Och det fantastiska flogstavrålet. Det funkar nog som någon slags avreagering för alla studenter. En gång under vrålets klockslag tittade jag ner och såg en kille cykla förbi huset med ansiktet mot skyn och han skrek med hela kroppen. En lustig och befriande syn.

DSC_0054

DSC_0035

DSC_0048

DSC_0071

DSC_0112

5 kommentarer:

  1. DET!!! är kärlek. flogsta är kärlek.
    fint du beskrev det, kunde inte sagt/skrivit det bättre själv! PUSS!

    SvaraRadera
  2. Puss kära alfahanna, det är du, jag och flogsta mot världen!

    SvaraRadera
  3. oj! jag trodde hanna var du på bilderna ända tills jag tittade noga på den sista!

    och vilka härliga dagar ni verkade ha haft, btw.

    SvaraRadera
  4. hah jag förstår det, hårfärgen lix, väldigt likt!

    jaadu, flogsta är magiskt, åkte dit helgen efter också ^^ som nyförälskad är jag!

    SvaraRadera