måndag, juni 08, 2009

Team

Jag är mäkta trött, min käke är så spänd så jag måste avleda tankarna, ska snart sätta mig och pyssla. har blivit en del sånt senaste dagarna vilket är alltid lika glädjande. Det blir så otroligt tråkigt när man har en sån där allmänt torr period. Sen finns tendensen att när man väl kommer igång med någonting så har man helt plötsligt fler projekt på gång än man egentligen klarar av. en natt satt jag och vitmålade massa leksaker och saker jag plockat på mig ute i skogen under dagen, utan någon som helst aning om vad tanken var. Men jag fick en idé till en vinterinstallation, får se om det blir av. Jag vet inte hur jag ska hinna men jag ska försöka koppla in scannern och lägga in lite grejer jag gjort, mest för min egen skull.
Hoppas på att boklusten ska väckas snart, var allt för länge sen jag läste nu. Men jag läser om realismen till ett prov och känner hur det kliar lite i fingrarna, bland annat efter Zola och Gorkij. Ska i alla fall ta med mig några böcker till polen, lyckas oftast förbruka några stycken där, dvs om jag inte är för upptagen med att älska livet där allt andas krakow.

5 kommentarer:

  1. IH! Jag läser också om realismen! Vilken koincidens. är själv jättesugen på Zolas Therese Raquin.. Har läst några stycken från den och den verkar himla bra! Men det får nog vänta, nu när jag har laddat med massa Dostojevskij!

    SvaraRadera
  2. Tjusing!
    Jag brukar alltid skaffa ett smeknamn på folk relativt snabbt och ditt blir.. tjusing eller veckans babe. Det sista låter ganska hemskt, men det är bra. Vill du bli veckans babe?

    Nu; kriminalserier och kvälls-té. Puss'på're.

    SvaraRadera
  3. Amanda! är det möjligt att du läst biten om bårhuset i en skolbok? för isåfall har vi nog läst samma sak! ja de ryska författarna har en tendens att fascinera en, har funderat på att ge mig på brott och straff, man får ju höra skräckhistorier om vilket livsprojekt det är, men man ska väl inte låta sig avskräckas!

    Sannatoriet! Veckans babe låter ju utmärkt, även om det känns en aning flyktigt, men jag kan vara din veckans babe! Fast jag gillar tjusing också!
    Jag är ganska dålig på smeknamn men du känns som ett frö! du vet, lilla gosefröt!

    SvaraRadera
  4. bårhusbiten ja! realismens författare känns så fängslande, på nåt sätt. jag älskar att allting är så detaljrikt och att ingenting går till spillo. eller hur! försökte få tag på brott och straff häromdan men den är ju slutsåld både här och var.

    SvaraRadera
  5. VA FAN, ska lauren lämna the hilla?
    JAG AVLIDER!!!

    SvaraRadera